Az Instagram Analytics végső útmutatója: Mutatók, Betekintések, Eszközök és Tippek
Világszerte több mint 1 milliárd ember használja az Instagram szolgáltatást, és naponta átlagosan 28 percet töltenek az alkalmazással. Ez sok ember és rengeteg idő, hogy a márkák elérjék őket.
De az Instagram elemzése nélkül a marketing erőfeszítései elveszhetnek a nagy zajban.
Ebben az átfogó útmutatóban elmagyarázzuk az Instagram metrikáinak alapjait, megosztunk néhány fizetős és ingyenes Instagram elemző eszköz részleteit, és tippeket adunk az Analytics használatához, az Instagram stratégia javításához.
1. fejezet: Instagram-mutatók: Az első és a második szintű teljesítménymutatók megértése
Az Instagram mutatók széles skáláját kínálja, amelyek segítenek a teljesítmény mérésében, a közönség megértésében és az Instagram-marketing eredményeinek javításában.
A legtöbb mutató első szintű mutatónak tekinthető – vagy adatnak a legalapvetőbb formájában. Ezek az Instagram-mutatók egyértelmű számok, például követők, megjelenítések, elérés, kedvelések, megjegyzések és kattintások. Bár ezek az információk hasznosak, de csak a pillanatnyi helyzetet mutatja. A folyamatos fejlesztésre, növekedésre és optimalizálásra összpontosítva a második szintű teljesítménymutatókat kell megnézned.
Második szintű teljesítménymutatók kiszámítása az Instagram analitikával
A kontextus nélküli mutatók nem segítenek a cselekvésben.
Ha összehasonlítod követőid számát egy híresség követőivel, fiókod valószínűleg nem lesz hatásos – és ez az összehasonlítás nem segít javítani saját tartalmaid. A második szint teljesítménymutatóinak kiszámítása arról szól, hogy a saját adataid használod viszonyítási alapként, így pontosan meghatározhatod, mit szeret a közönséged (és mire görgetnek jobbra).
A 2. szintű teljesítménymutatóknak három általános típusa van:
1. Növekedési mutatók
A növekedési mutatók megmutatják a mutató változását (növekedését vagy csökkenését). Például a követői növekedés megmutatja, hogyan változik követőid száma az idő múlásával.
(Metrika az 1. időpontban – Metrika a 2. időpontban / Metrika a 2. időpontban) x 100 = Növekedési%
Például, ha októberben (1. idő) 950 követővel zárult, és szeptemberben 710 követőd volt (2. idő), akkor a követői növekedési üteme 33,8% lenne.
Egyéb Instagram-mutatók a növekedés nyomon követésére: megjelenítések, elérés, elkötelezettség, kattintások és válaszok.
2. Aránymutatók
Az aránymutatók százalékos számot adnak, amelyek segítenek megérteni egy adott mutatót egy másik mutatóhoz képest. Például az interakció aránya annak a követőidnek a százalékos aránya, akik interakcióba léptek a bejegyzéseddel, a történeteddel vagy az IGTV-vel.
A bejegyzések és az IGTV esetében a kedvelések, megjegyzések, mentések és megosztások számítanak interakciónak az Instagram Analytics-ben. Az Instagram-történeteknél a válaszok és a megosztások számítanak interakciónak.
(Mutató (pl. A bejegyzéssel való interakciók száma) / Követők száma a bejegyzés közzétételekor) x 100 = Arány%
Ha 950 követője van, és egy bejegyzés 175 interakciót kapott, akkor a bejegyzés interakciós aránya 18,4%.
Az Instagram Stories esetében a teljesítési arány hasznos mutató, ha meg szeretnéd tudni, hogy az emberek hány százaléka nézte meg a teljes történeted.
(Megjelenítések száma az utolsó bejegyzésnél / Megjelenítések száma az első bejegyzésnél) x 100 = Instagram Story teljesítési aránya%
Tehát, ha 93 ember nézte meg az első bejegyzést, 59 pedig a végére ért, akkor a történeted teljesítési aránya 63% lenne.
3. Átlagos mutatók
Az átlagos mutatók viszonyítási alapot nyújtanak Instagram-bejegyzéseidnek általános teljesítményéhez. Például az „átlagos lájk posztonként” mutató megmutatja, hogy az egyes bejegyzéseid milyen lájkokat kapnak.
Egy adott időszak mutatószámának összege (pl. A januári bejegyzések összes lájkolása) / Az adott időszaki bejegyzések száma = átlag
Ha januárban 12 bejegyzést osztottál meg, és összesen 715 lájkot kaptál, akkor az átlagos lájk egy bejegyzésre 59 lenne.
A közös nevező a posztok felhasználási számának (azaz posztonként). De használhatsz egy időszakot is (azaz naponta vagy havonta). Például kiszámíthatod az Instagram Live-videók átlagos nézőszámát a hét különböző napjain, hogy meghatározd, melyik nap lehet a legjobb az élő közvetítéshez az Instagram-on.
2. fejezet: Hogyan lehet megtekinteni az Instagram elemzését az Instagram Insights segítségével
Ahhoz, hogy Instagram-fiókodban hozzáférhess az Instagram Insights szolgáltatáshoz, át kell váltanod személyes Instagram-profilról üzleti fiókra.
Miután átváltottál üzleti fiókra, a profilodon megjelenik egy „Betekintés” gomb.
Ha az Instagram Insights menüpontot asztali számítógépen keresed, sajnos nem fogod megtalálni. Az Instagram Insights egyelőre csak mobilon érhető el. Ha jelentéseket szeretnél futtatni a számítógépen, vess egy pillantást az ingyenes és fizetős Instagram elemzési eszközökre, amelyeket később a cikkben bemutatunk.
Instagram Insights szakaszok
Miután megérintetted üzleti fiókodban a „Betekintés” gombot, az elmúlt hét nap adatai a következő szakaszokra bontva láthatók.
Áttekintés
- Fiók elérések
- Tartalomnál végzett műveletek
- Összes követő
Általad megosztott tartalmak
- Instagram történetek
- Fotók
- IGTV
- Kiemelések
Ezen szakaszok bármelyikére kattintva mélyebbre nyúlhatsz a konkrét bejegyzésekben. Megtalálod az információkat, például azt, hogy milyen tartalom vezetett profil látogatáshoz és követéshez, mely napokon kapta a legtöbb interakciót a tartalmad, és egyéb Instagram közönségrészleteket.
3. fejezet: Ingyenes Instagram elemző eszközök a metrika részletes követéséhez
Az Instagram Insights nagyszerű kezdet, de számos ingyenes Instagram elemző eszköz létezik, amelyek lehetővé teszik a fontos mutatók további feltárását.
Íme egy gyors áttekintés a top 3-ból:
1. Előnézet
Az előnézet legfeljebb egy év adatait jeleníti meg, legfeljebb 99 bejegyzéssel, ami kiváló eszköz egy ingyenes eszközhöz! Akár hitelesítheted fiókod, hogy hozzáférj a mélyebb betekintéshez, ideértve az elköteleződési arányt és az elérést is.
Előnézeti kulcsadatok állnak rendelkezésre
Fiókkövetés
- Heti hozzászólások száma (grafikonként jelenik meg)
- Heti elkötelezettség (grafikonként jelenik meg)
- A legmagasabb bejegyzések elkötelezettség szerint
- Legjobb hashtagek elköteleződések szerint
Optimalizálás
- Optimális posztolási idő
- Optimális poszthossz
- Legjobb hashtagek elkötelezettség alapján
2. Socialbakers
A Socialbakers egy közösségi média elemző eszköz, amely egyszerű Instagram statisztikakövetőt biztosít. Az alapinformációk nagy részét kínálja, amelyek érdekelhetnek egy vizuálisan vonzó webhelyen. Megjegyzés: A Socialbakers munkahelyi e-mailt igényel, ezért üzleti domainnel rendelkező e-mailre lesz szükséged.
A Socialbakers legfontosabb adatai rendelkezésre állnak
- A legfontosabb történetek olyan mutatók szerint lebontva, mint a megjelenítések, a teljesítési arány, az elérés stb.
- Legkedveltebb bejegyzések
- A legtöbbet kommentált bejegyzések
- Használt legjobb hashtagek
- A követők növekedése az idő múlásával
3. Squarelovin
A Squarelovin egy felhasználó által létrehozott tartalmi platform az Instagram számára, és egy ingyenes Instagram elemző eszközzel rendelkezik. Egynél több Instagram-fiókot csatlakoztathatsz az eszközhöz, és egy irányítópult segítségével kezelheted őket.
A Squarelovin kulcsadatai rendelkezésre állnak
- Áttekintés (követők száma, legújabb bejegyzések stb.)
- Havi elemzések (lájkolások, megjegyzések, a legkedveltebb bejegyzések és a legtöbb hozzászólás)
- Elkötelezettség (grafikonokban, a legkedveltebb médiákban és a legtöbbet kommentelt médiákban megjelenő tetszések és kommentek)
- Optimalizálás (a grafikonokban feltüntetett legjobb idő a felhasználói interakciókra)
4. fejezet: Fizetett Instagram elemző eszközök a stratégia frissítéséhez
Ha rendelkezel költségkerettel, amelynek egy kis részét el kell költened egy Instagram elemző eszközre, íme egy lista a fizetett, speciális eszközökről, amelyeknek több hatékony funkciója van.
1. Buffer Analytics
A Buffer elemzésének árai havonta 35 dollárnál kezdődnek, 14 napos ingyenes próbaverzióval.
Nyilvánvalóan elfogultak vagyunk, de a Bufferen belül elérhető elemzések valóban segíthetnek az Instagram-marketing szintjének emelésében. Az egyedi jelentések és a központosított teljesítménykövetés lehetővé teszi, hogy szemmel tartsa az összes közösségi média platformot, nemcsak az Instagram-ot.
Az egyéni jelentésekkel eldöntheted, melyik mutatószám számít neked leginkább, megtervezheted saját jelentéseid, és hagyhatod, hogy az adatok naponta gördüljenek. Miután elkészítetted a jelentést, a Buffer Analyze automatikusan frissül, és megtekintheted az előrehaladást a kívánt időszakban. Például ez az egyéni jelentés egy hónap teljesítményét vizsgálja.
A Buffer elemzései segítenek meghatározni a legjobb időpontokat, a legjobb típusú bejegyzéseket, és azt is, hogy milyen gyakran kell posztolnod az elérés és az elkötelezettség maximalizálása érdekében. Az eszköz idővel tanulmányozza az adataid, így továbbra is megalapozott ajánlásokat tehet, valamint megjósolhatja, hogy követőid hogyan reagálnak a tartalmadra.
Ha más lehetőségeket keresel, íme néhány további fizetett Instagram-elemző eszköz, amelyet fontolóra kell venni.
2. Iconosquare
Az Iconsquare árai havi 29 dollárból indulnak, 14 napos ingyenes próbaverzióval.
Az Iconosquare a közönség elköteleződési szokásainak nyomon követésére összpontosít, hogy szűkíthesse azt, amit a közönséged szeret látni. Ráadásul az Instagram elemzési grafikonjai jobb képet adnak arról, hogy az Instagram-történetek és -bejegyzések mikor érik el leginkább a követőid.
3. Minter.io
A Minter.io árai havonta 9 dollárnál kezdődnek, 14 napos ingyenes próbaverzióval.
A Minter.io nyomon követi az Instagram szokásos mutatóit, de leginkább a hashtag marketingkampányok betekintéséről ismert. A hashtag-jelentések megmutatják, hogy hány bejegyzés használ egy adott hashtag-et, a bejegyzés típusát, valamint az ezekhez a bejegyzésekhez tartozó lájkok és megjegyzések átlagos számát.
4. InfluencerDB
Az InfluencerDB egyedi árazási csomagokat kínál.
Ahogy a neve is mutatja, ez az eszköz az influencerek kezelésére összpontosít. Az InfluencerDB segít egy influencer közösség felépítésében, az influencer kampányok kezelésében és az adatok gyűjtésében az influencer csapatáról.
5. Dash Hudson Instagram Insights
A Dash Hudson Instagram Insights vevői árazási csomagokat kínál.
Ez a fizetett Instagram elemző eszköz automatikusan heti és havi jelentéseket küld egyenesen a postaládájába. A jelentéseket és ajánlásokat különféle célokhoz szabhatod, például növelheti az elkötelezettséget vagy maximalizálhatja a ROI-t.
5. fejezet: Hogyan viselkedjünk az Instagram elemzéseivel?
Miután összegyűjtötted az összes Instagram-mutatót és felfedezted a közönségbetekintést, készen állsz a marketing fejlesztésére. Itt van néhány ötlet arról, hogyan lehet az Instagram elemzését használni jobb eredmények elérése érdekében.
Módosítsd a posztolás napját és / vagy idejét
Nincs egyetlen legjobb időpont az Instagram-on való közzétételre. Ehelyett minden márkának megvan a maga tökéletes ideje a posztolásra. Az Instagram elemzésével megtalálhatod az ideális közzétételi időt a közönség szokásai és a korábbi tartalom teljesítménye alapján.
Az Instagram alkalmazásból származó Instagram Insights segítségével megmondhatod azokat a napokat, amikor a követőid a legaktívabbak, és azt az átlagos időt, amikor egy tipikus napon az Instagram-on tartózkodnak.
A tartalom beállítása a teljesítmény és az Instagram demográfiai adatai alapján
Az Instagram Insights használatával könnyedén megtalálhatod a legjobb Instagram-történeteket és bejegyzéseket a megjelenítések, az elérés és az elkötelezettség alapján. Miután rendezted a legnépszerűbb bejegyzéseket, észreveszed a trendeket?
Például a nyereményjáték bejegyzéseink általában a legtöbb kommentet generálják, míg a felhasználók által készített tájképek általában a legtöbb elkötelezettséget kapják. A nagyobb elkötelezettség érdekében továbbra is tájképeket tehetünk közzé közösségünkből.
Az Instagram demográfiai adataiba is belemerülhetsz, és a tartalmaddal kapcsolatos útmutatásért fordulhatsz a hallgatóságához. Például a HIKI a teljes test verejtékezésével foglalkozó vállalat, az Instagram Stories közvélemény-kutatásainak és kérdéseinek felhasználásával visszajelzéseket gyűjt a közönségüktől.
Tinah Ogalo, a HIKI közösségi média-koordinátora azt mondja, hogy szorosan figyelemmel kíséri a popkultúrát és a HIKI közösségét inspirációért. És mivel a HIKI közönsége túlnyomórészt Zers generáció és évezredes, a HIKI erről a demográfiai csoportról beszél.
Mondj jobb Instagram-történeteket
Az Instagram Insights olyan adatokat tartalmaz, mint a megjelenítések, a kilépések és a válaszok, amelyek segítségével jobb Instagram-történeteket mesélhetsz el.
Míg az egyes közönségek figyelme megnő a különböző tényezőktől függően, néhány trendet 15 000 Instagram-történet elemzésével fedeztünk fel. Íme néhány legfontosabb játék:
- Az emberek nagy valószínűséggel kilépnek az Instagram-történetekből az első vagy az utolsó bejegyzésnél, ezért mindenképpen az elején fogd meg közönséged.
- Az 1–7 bejegyzéssel rendelkező történetek magasabb befejezési arányt kínálnak – próbálj egyszerre nem túl sok mindennel elárasztani a követőidet.
- Az emberek munkaidőn kívül hajlamosak megnézni az Instagram-történeteket. A történetek csak 24 órán keresztül maradnak élőben, ezért minden órát számolj azzal, hogy akkor tedd közzé, amikor az emberek a legaktívabbak.
Vizsgáld meg alaposan azt a tartalmat, amely nagyobb megjelenítéseket, válaszokat és reakciókat eredményez. Van olyan típusú történet, amely általában jobban teljesít, mint a többi? Van-e közös pont, amikor a legtöbb követőd kilép a történeteidből?
Például egyes közönségek jobban reagálhatnak a videókra, mint a fotók, vagy hosszabb ideig maradhatnak fenn, ha szöveges feliratokat adsz meg a hangoddal együtt. Játssz különböző formátumokkal, és folyamatosan ellenőrizd Instagram-elemzéseid, hogy megtudd, miket szeretnek legjobban tőled a követőid.
Kísérletezz az Instagram IGTV, az Instagram Live és az Instagram történetek eszközeivel
Bár az Instagram elemzése kissé zavaros ezekkel a formátumokkal – különösen az Instagram Live és az Instagram Reels esetében -, mégis érdemes beépíteni őket az Instagram marketing stratégiájába.
Az Instagram 60 másodpercre korlátozza a hírcsatornában található videókat, de az Instagram TV (IGTV) lehetővé teszi, hogy akár 60 perc hosszú videókat is megossz a hírcsatornádban. Ez nagyszerű módja annak a hosszú formájú videók integrálásának, amelyek állandó helyekkel rendelkeznek a hírcsatornában, így szemmel tarthatod a mutatókat, például a megtekintéseket, interakciókat, elérést és megosztásokat.
Az Instagram Live az Instagram történetek részhalmaza, fő különbséggel: Az élő videók teljesen eltűnnek a profilodból, amint befejezed az adást. Bár az Instagram Insights nem kínál elemzést az Instagram Live videó befejezése után, a kommenteket látod az Élő alatt. Előzőleg megnyithatod az Instagram-történeteket, és átválthatsz az „Élő” lehetőségre, hogy lásd, hány követőd használja aktívan az Instagram alkalmazást. Ez általános képet ad arról, hogy hány ember kap értesítést az Instagram Live-ról. Az adás során a teljes nézőt látod, így képernyőképeket készíthetsz az adatok megőrzéséhez.
Az Instagram Reels a legújabb formátum, és 2020 októberétől nem szerepel az Instagram Insights-ban. Megtekintheti azonban a tetszéseket és a megjegyzéseket. Ezeknek a több klipből álló, 15 másodperces videóknak az a legfőbb előnye, hogy az Instagram Explore és a kiemelt történetek révén felfedezhetők, így esélyt kapsz új nézők elérésére.
Hogyan kísérd figyelemmel az Instagram elemzését?
Akár fizetős, akár ingyenes Instagram elemző eszközöket használsz, nagyon sokféleképpen lehet belemerülni az Instagram mutatóiba és több adatközpontú döntést hozni.
Lehet, hogy elfogultak vagyunk, de szerintünk a Buffer elemzései nagyon jó módszer az adatok összegyűjtésére és értelmezésére. De nem kell szót fogadnod – egy 14 napos ingyenes próbaverzióval magad is meggyőződhetsz róla.
Fordította: Somogyi Vivien