Hogyan hozhatunk létre hatékony LinkedIn Ads-célzási kampányokat
Csodálatos lenne, ha minden ember, akit a LinkedIn-en érdekelsz, felkeresné a te webhelyed, és vásárlóvá válna. Sajnos a többségük nem.
A csúnya igazság az, hogy a céloldalt elért emberek legjobb esetben 6,1% -a konvertál. A többiek kiesnek a marketing tölcsérből, soha többé nem hallasz róluk.
De a LinkedIn újracélzási kampányai segíthetnek. A LinkedIn-ben található hirdetésekkel történő újbóli célzás emlékeztetni fogja azokat az elveszett potenciális ügyfeleket, hogy miért érdeklődtek elsősorban a márkája és terméke iránt. Más szavakkal, a LinkedIn újracélzó hirdetések segítenek megragadni a figyelmet.
Ha még nem ismered a LinkedIn hirdetését, kezdd itt. Megtudhatod, hogyan lehet a semmiből nagy teljesítményű LinkedIn-hirdetéseket létrehozni.
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk a LinkedIn újramegjelenítési célú hirdetési kampányok létrehozásának dióit és csavarjait, és öt új célzási stratégiát hagyunk neked, amelyeket ma megkezdhetsz a megtérülés növelése érdekében.
Mik azok a LinkedIn újramegjelenítési hirdetések?
Emlékszel arra az időre, amikor meglátogattál egy matracokat árusító weboldalt, és hirtelen felbukkantak matrachirdetések minden weboldalon, amelyet egy héten meglátogattál? Ez az újbóli célzás varázsa – az a taktika, hogy olyan embereknek jelenítsenek meg, akik korábban már foglalkoztak márkáddal.
A LinkedIn újból célzó hirdetések ugyanúgy működnek. A felhasználó elvégez egy nyomon követett műveletet, például meglátogatja webhelyed, majd az újból célzó hirdetésed megjelenik a felhasználó LinkedIn hírcsatornájában.
A LinkedIn lehetővé teszi, hogy több különböző forrásból újból célzó közönségeket hozz létre. Ebben a bejegyzésben áttekintjük a következőkből létrehozott közönségeket:
- az összegyűjtött és a LinkedIn-be feltöltött e-mailek listája,
- olyan emberek, akik meglátogatták a te webhelyed és egyben LinkedIn felhasználók is,
- olyan emberek, akik megtekintik hirdetési videódat a LinkedIn-en, és
- olyan emberek, akik kitöltenek egy leadgenerációs űrlapot a LinkedIn egyik bejegyzésén keresztül.
A retargeting ereje az, hogy nagyon releváns hirdetéseket küldhetsz jól célzott, „meleg” közönségeknek, akik már érdeklődést mutattak márkád vagy terméked iránt.
Hogyan hozhatsz létre LinkedIn Ads-célzási kampányokat
A LinkedIn megkönnyíti az újbóli célzási kampány létrehozását. Három lépést kell megtenned ahhoz:
- Telepítsd a LinkedIn Insight címkét a webhelyedre.
- Hozz létre közönséget.
- Hozz létre egy hirdetési kampányt.
1. lépés: Telepítsd a LinkedIn Insight címkét
A webhelyed felkereső emberek újbóli megcélzásához telepítened kell a LinkedIn Insight címkét a webhelyedre.
A Facebook Pixelhez hasonlóan a LinkedIn Tag is egy egyedi kód, amelyet a webhelyedre telepítesz, és amely cookie-t dob a látogatók böngészőjébe. A címke telepítésével a LinkedIn meg tudja mondani, hogy az egyik felhasználó mikor látogatja meg a webhelyed bizonyos oldalait.
2. lépés: Hozz létre „egyező közönséget”
A megcélzott közönség olyan csoportokból áll, akik már foglalkoztak márkájával. A LinkedIn nyelvhasználatában ezeket az embercsoportokat „ egyező közönségeknek ” nevezik.
Megmutatjuk, hogyan hozhatsz létre négy különböző típusú egyező közönséget. Mindegyik különbözik attól, hogy az adott embercsoport miként lépett kapcsolatba a márkáddal. Például az egyik közönség a te meglévő e-mail listádból származhat, míg egy másik olyan személyekből áll, akik ellátogattak a webhelyedre.
Indítsd el az egyes közönségek létrehozásának folyamatát a LinkedIn Kampánykezelőjében.
A Campaign Manager irányítópultján kattints a Fiókeszközök> Egyező közönségek elemre, majd a következő képernyőn kattints a kék Közönség létrehozása gombra.
Ezután válaszd ki, hogy mely típusú egyező közönséget szeretnéd létrehozni. Ezt a Közönség létrehozása legördülő menüből teszed.
Innentől kezdve a létrehozott egyező közönségtípusoknál a folyamat eltér. Itt megtudhatod, hogyan fejezheted be az egyező közönségek négy típusának létrehozását.
E-mail lista feltöltése
Ha rendelkezel a LinkedIn-en kívül összegyűjtött e-mailek listájával, akkor akár 300 000 feltöltésével is létrehozhatsz egy megfelelő közönséget.
A Közönség létrehozása legördülő menüből válaszd a Vállalat / kapcsolattartó lehetőséget.
Nevezd el ezt a közönséget, és válaszd ki a feltölteni kívánt fájlt. Az adatok tisztaságának biztosításához használd a LinkedIn által biztosított Excel sablont.
Weboldal látogatóin keresztül
Az Insight címke telepítésével megcélozhatod azokat az embereket, akik meglátogatták webhelyed egyes oldalait.
A Közönség létrehozása legördülő menüből válaszd a Webhely lehetőséget.
Nevezd el ezt a közönséget, és add hozzá azokat az URL-eket, amelyeket a LinkedIn követni kíván ebben a kampányban.
A LinkedIn azonnal megkezdi a közönség építését, de csak akkor lesz érvényes és használható, ha legalább 300 embert tartalmaz (vagyis 300 LinkedIn felhasználó látogatta meg az Ön webhelyét).
A LinkedIn lead űrlapokon keresztül
A LinkedIn lehetővé teszi a hirdetésekben megjelenő lead generáló űrlapok létrehozását. Az emberek kitöltik ezeket az űrlapokat, hogy feliratkozhassanak a hírleveletekre, regisztráljanak egy webináriumra, vagy letölthető tartalmat szerezzenek.
Újból megcélozhatod azokat az embereket, akik megnyitották vagy kitöltötték valamelyik űrlapodat.
A Közönség létrehozása legördülő menüből válaszd a Lead genereáló űrlapok lehetőséget.
Nevezd el ezt a közönséget, és válaszolj az oldalon feltett kérdésekre.
Videohirdetések megtekintésével
Újból megcélozhatod azokat az embereket, akik megnézték a LinkedIn-hirdetésben szereplő videók egy részét vagy egészét.
A Közönség létrehozása legördülő menüből válaszd a Lead generáló űrlapok lehetőséget.
Nevezd el ezt a közönséget, és válaszolj az oldalon feltett kérdésekre.
3. lépés: Hozz létre egy kampányt az egyező közönségek használatával
Ha feltételezzük, hogy korábban már futtattál hirdetéseket a LinkedIn-en, akkor tudod, hogyan hozhatsz létre hirdetési kampányt. A célzási kampányok különbsége a közönség meghatározásának módja. Ahelyett, hogy a LinkedIn közönségattribútumokat, például a vállalati méretet vagy a tagok érdeklődését céloznád meg, a már létrehozott egyező közönségeket használd.
Indítsd el ugyanúgy, mint bármely LinkedIn hirdetési kampány létrehozásakor, kattints a Kampány létrehozása elemre a Campaign Managerben.
Szokás szerint a képernyő bal oldalán egy Objektív kiválasztással kezdődő ellenőrzőlista jelenik meg.
Amikor a Közönséghez érsz, válaszd a „Lista feltöltése” lehetőséget, hogy újból célzó közönséget hozz létre az e-mail listádból, vagy Újból célzást, ha új célzási közönséget szeretnél létrehozni más forrásokból. Ha újból célzó közönséget választasz, válaszd ki, hogy melyik típust szeretnéd.
Megjelenik a már létrehozott egyező közönségek listája. Válaszd ki, és fejezd be a hirdetés beállítását – formátum, elhelyezés, költségkeret stb. -, mint más LinkedIn hirdetések esetén.
5 LinkedIn Ads-célzási stratégia
A LinkedIn újbóli célzási hirdetések nagyszerű eszköz a marketingszakemberek számára, hogy újra bevonják azokat az embereket, akik érdeklődést mutatnak márkája vagy terméke iránt. Mint minden eszköz, ezek is akkor válnak a leghatékonyabbá, ha szilárd stratégiája van a használatukra. Íme öt stratégia, amellyel új LinkedIn újratargetési hirdetéseit működtetheted az elmaradt értékesítési lehetőségek visszaszerzésében.
LinkedIn újracélzási stratégia # 1: Az elveszített leadek újbóli célzása
Újracélzási hirdetések megjelenítése emlékeztetővel azok számára, akik megkezdték, de még nem fejezték be a potenciális ügyfelek létrehozásának űrlapját.
Az ötlet az, hogy azoknak az embereknek, akik megnyitják a lead generáló formját, szándékukban áll kitölteni azt. Megzavarodtak? Célozd újra őket, és több esélyed van arra, hogy befejezzék, amit elkezdtek.
Ennek a stratégiának két változata van. Az egyik azoknak szól, akik megnyitották, de nem töltötték ki az egyik űrlapot egy LinkedIn-hirdetésen; a másik azoknak szól, akik megnyitották, de nem töltöttek ki űrlapot közvetlenül a te weboldaladon.
A kitöltetlen LinkedIn űrlapokból
Ha emlékszel, amikor arról beszéltünk, hogy újból célzó közönséget hozunk létre a LinkedIn vezető generációs űrlapjaiból, a LinkedIn két lehetőséget választhat:
- Mindenki, aki megnyitotta az űrlapot (beleértve azokat is, akik beküldték)
- Csak az űrlapot benyújtók
Tehát nem hozhatsz létre olyan közönséget, amely csak olyan emberekből áll, akik megnyitották a lead generáló formját, de nem fejezték be. Amit tehet a LinkedIn-en, az az, hogy létrehozol egy közönséget egy embercsoportból, majd kizárod a csoport bizonyos tagjait. Ezt fogjuk itt csinálni.
- Először két közönséget kell létrehoznod. Az egyiket hívjuk a célközönségnek; a másik lesz a kizáró közönség.
- Lépj a Közönség létrehozása> Lead Generáló űrlapokhoz, mint korábban.
- Az első közönség számára válaszd a „Bárki, aki megnyitotta a lead gen formját” lehetőséget, a második közönség számára pedig a „Csak azokat az embereket, akik beküldték a lead gen formját”. Mindenképpen nevezd meg őket, hogy meg tudd különböztetni őket.
- Ezután hozz létre egy kampányt, amely az egyik közönséget tartalmazza, a másikat pedig kizárod.
- A Campaign Manager alkalmazásban lépj a Kampány létrehozása> Közönség> Újra célzás> Lead gen űrlapra.
- Válaszd ki az által adlétrehozott célközönséget azok közül, akik megnyitották az űrlapot.
- Ezután kattints a közönségválasztó alatti Kizárás gombra.
Kapsz egy azonos közönségválasztó eszközt, de ezúttal a kiválasztott közönséget kizárják a hirdetéseid megjelenítéséből.
- Használd ezt az eszközt az űrlapot beküldött emberekből kizárt közönség létrehozásához. Válassz újból célzást> Ismét válaszd a lead gen formát. Válaszd ki a létrehozott kizárt közönséget azok közül, akik beküldték az űrlapot.
Kampányod most olyan emberekből áll, akik megnyitották az űrlapot, de kizárnak mindenkit, aki beküldte.
A webhelyeden lévő kitöltetlen űrlapokból
Mivel az Insight címke telepítve van, olyan embereket is megcélozhatunk, akik megnyitottak egy leadgenerációs űrlapot a webhelyeden, de még nem küldték el.
Ugyanazt a stratégiát fogjuk használni, mint korábban. Ezúttal célközönségünk mindenki, aki ellátogatott a lead generációs űrlap oldalára a webhelyeden. Kizárt közönségünk olyan emberekből áll, akik a „Köszönöm” oldalra kerültek (megmutatva, hogy beküldték az űrlapot).
- Lépj a Közönség létrehozása> Webhely lehetőségre, és hozz létre két közönséget. Használd a lead-generációs űrlap URL-jét a célközönség számára. A kizárt közönség a Köszönöm oldal URL-jét (vagy bármelyik olyan oldalt használd, amelyre az emberek űrlap elküldése után kerülnek).
- Ezután hozz létre egy új kampányt. Ennek a kampánynak a célközönsége: Újracélzás> Webhely> válaszd az imént létrehozott Lead gen form URL közönséget.
- Végül lépj a Kizárás> Újra célzás> Webhely lehetőségre, és válaszd ki a Köszönöm oldal URL-közönségét, amelyet éppen létrehoztál.
Kampányodnak most olyan közönsége van, aki megnyitotta a lead gen űrlapot a webhelyeden, de soha nem küldte be.
LinkedIn 2. célzási stratégia # 2: Az elhagyott kosarak újbóli célzása
Újracélzási hirdetéseket jeleníts meg azok számára, akik elhagyták a kosarat a termékeidet bemutató webhelyeden.
A vásárlók közel 70% -a nem vásárolt termékeket hagyja a kosarában. Az elveszett vásárlók egy részét visszaszerezheted egy olyan hirdetéssel, amely emlékezteti őket arra, hogy miért is érdekelték őket egyáltalán a termékek.
Ismét két közönséget hozunk létre.
A célközönség azok az emberek, akik a webhelyednek „Kosárba” oldalára kerültek. A kizáró közönség azok az emberek, akik a „Köszönöm” oldalra kerültek (vagy bármely olyan oldalra, amelyre az ügyfelek a vásárlás befejezése után érkeznek).
- Először hozd létre a két webhely közönségét, ahogyan azt korábban tettük. Az egyikhez használd a Kosárba helyezése oldal URL-jét. A másik oldalon használd a Köszönöm oldal URL-jét.
- Ezután hozd létre kampányod. A célközönség számára válaszd a Retarget> Webhely lehetőséget, és válaszd a Hozzáadás a kosárhoz URL közönséget.
- A kizárt közönség számára kattints a Kizárás> Új célzás> Webhely elemre, és válaszd ki a Köszönöm oldal URL-közönségét.
Most kampányod olyan embereket fog megcélozni, akik felkeresték a Kosárba helyezés oldalt, de soha nem jutottak el a Köszönöm oldalra.
LinkedIn újracélzási stratégia # 3: Újra célozhatod a blogolvasókat letöltéssel
Mutass letölthető tartalommal rendelkező újbóli célzási hirdetéseket azok számára, akik cikket olvasnak a blogodban.
A cél itt az, hogy az emberekből a webhely látogatóiból lead váljon.
Például lehet egy blogbejegyzés, amelynek címe: „Hogyan lehet igényelni a kisvállalkozások levonásait”? az adó-előkészítő webhelyén. A bejegyzés minden olvasója kap egy LinkedIn vezető generációs űrlap hirdetést, amely tartalmazza a rendkívül értékes útmutatót: „A 10 legdrágább adóhiba a kisvállalkozások számára”.
Hozz létre ismét két közönséget.
Ezúttal mindenki a megcélzott közönség lesz, aki a blogbejegyzés URL-jére kerül. A kizárt közönség bárki, aki már lead szerepet játszik. Ez a meglévő leadek listájából származhat, amelyet feltöltünk a LinkedIn-be.
- Először lépj a Közönség létrehozása> Webhely lehetőségre, és a blogbejegyzés URL-jével hozz létre egy webhellyel egyező közönséget.
- Ezután térj vissza a Közönség létrehozása> Lista feltöltése elemre, hogy közönséget hozz létre a leadek listájáról.
- Hozd létre kampányod, a blogbejegyzés URL-közönségét használva célként. Ezután kattints a Kizárás> Lista feltöltése elemre, és válaszd ki az újonnan létrehozott lead lista közönségét.
Most megcélozhatod azokat az embereket, akik egy adott blogbejegyzést olvasnak letölthető tartalommal, kizárva mindazokat, akik már megkapták az eszközt.
LinkedIn 4. célzási stratégia: A jelenlegi ügyfelek újbóli megcélzása magasabb szintű termékajánlattal
A jelenlegi ügyfelek számára magasabb szintű szolgáltatást vagy termékszintet kínáló újbóli célzási hirdetések megjelenítése.
Amikor hideg piacra dobod a terméket, gyakran vezesd ingyenes próbákkal vagy belépő szintű termékszintekkel. A jelenlegi vásárlóidnak azonban nincs erre szükségük. Tudniuk kell arról, hogy létezik magasabb szintű szolgáltatás, és tudnod kell, mit tehet értük.
Ez nagyon egyszerű az általunk tárgyalt eszközök használatával. Egyszerűen hozz létre egy megfelelő közönséget a jelenlegi ügyfelek e-mail listájának feltöltésével. Ezután vedd fel a közönséget egy új kampányba.
Most megcélozhatod a meglévő ügyfeleket egy magasabb szintű termékednek hirdetésével.
LinkedIn újracélzási stratégia # 5: Újra célozhatod a videók megtekintőit kedvezményesen
Termékkedvezményes újbóli célzási hirdetések megjelenítése azok számára, akik egy videohirdetés legalább 75% -át megnézték.
Amikor valaki megnézi videohirdetésed, érdeklődést mutat a márka iránt, és szándékosan vásárolja meg a terméket. Valójában a felmérés résztvevőinek 84% -a azt mondta, hogy meggyőződött arról, hogy videóval megvásárolja a márka termékét vagy szolgáltatását.
Fogd be azokat a nagy szándékú ügyfeleket egy LinkedIn hirdetéssel, amely kedvezményt tartalmaz.
A LinkedIn nagyon megkönnyíti ezt a célzást. Amikor olyan egyező közönséget hozol létre, amely látta a videohirdetését, válaszd az „Emberek, akik a videohirdetés legalább 75% -át megtekintették” lehetőséget.
Ezután használd az imént létrehozott közönséget egy új hirdetési kampány célközönségeként.
Javítsd értékesítési csatornád a LinkedIn újracsélzási hirdetéseivel
A hagyományos lineáris marketing tölcsér feltételezi, hogy egyes emberek elhagyják az egyes szakaszokat. Ezért a tölcsér érdeklődéstől konverzióig egyre kisebb.
Amit a hagyományos tölcsér nem vesz figyelembe, az az, hogy hogyan lehet visszaszerezni mindazokat az elveszett ügyfeleket.
A LinkedIn újból célzó hirdetések ezt kijavítják. A jó újracélzási célú hirdetési stratégiával több ember végezheti el a marketing tölcsér minden szakaszát.
Fordította: Somogyi Vivien